طراحی لوگو

طراحی لوگو هواسازان

طراحی کمپین


عکاسی


گرافیک



از کجا شروع شد

شرکت هواسازان در سال  1384 پا به عرصه تولید مکنده های صنعتی گذاشنه و توانسته در سالیان متوالی چرو یکی از بهترین برندهای ایرانی محسوب شود. تولیدات این شرکت کاملا صنعتی بوده و همه ساله حضوری پر رنگ در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی دارد.

یکی از پرافتخارترین پروژه های ما همکاری با شرکت هواسازان بود.هواسازان برای حضور در نمایشگاه بین المللی نیاز به طراحی کمپین تبلیغاتی خلاقی داشت تا در بازار رقابتی نمایشگاه بین المللی موفق ظاهر شود.

1mn
3mn
2mn
4mn

برای شروع طراحی کمپین تبلیغاتی هواسازان نیاز به تحقیقات و اطلاعات دقیق درباره ی جایگاه و رقبای هواسازان داشتیم.از این رو تیم تحقیقاتی ما ، تحقیقاتی دقی از وضعیت کنونی هواسازان و رقبای وی بدست آوردیم.

در اولین اقدام اجرایی برای کمپین تبلیغاتی هواسازان پوستری خلاقانه که نشان دهنده ی قدرت مکنده های هواسازان را به خوبی نشان میداد، کردیم.

امروزه داشتن پوسترهای خلاقانه و انحصاری نقطه قوت بزرگی محسوب می شود که شرکت های بزرگی مانند اپل،خودروسازی ها،فست فودها و … که در عرصه بین المللی مطرح هستند از این دست کارها به بازار می دهند.بازخورد این پوستر را هنگامی که در نمایشگاه بین المللی اکران شد، به خوبی حس کردیم.پرا که پوستر توجه رهگذرانی که از مسیر نمایشگاه رد می شدند را به خوبی جلب می کرد.عابرین برای چند لحظه صبر می کردند و گاهی از پوستر عکس می گرفتند.

طراحی لوگو

در طراحی یک برند تجاری  علاوه بر سادگی و ایجاز در طراحی نشان ، باید هویت و نوع کارکرد آن سازمان را به تصویر کشید،تا ماندگاری آن در ذهن مخاطب، تاثیرات مثبتی در جهت ارتباط بصری با سازمان مربوطه داشته باشد، در نتیجه اطمینان و اعتماد مخاطب را به خود جذب نماید.با مطالعه بر روی فرم و ویژگی های موضوعات گوناگون، فیل را مناسب ترین نماد برای شرکت هواسازان یافتیم. چرا که علاوه بر عظمت و قدرت و ابهت، دارای یک ویژگی خاص بوده که با فعالیت این شرکت رابطه مستقیم دارد. در واقع خرطوم فیل و قدرت مکش آن از ویژگی های بارز فیل است که در مرحله اجرای لوگو (Art Direction) نیز به این مهم پرداخته شد.

ما فرم های گوناگون فیل را از زاویه های مختلف بررسی کردیم و در نهایت زاویه نیم رخ را به صورت تخت(Flat Design) و تک رنگ بدون جزئیات (Silhouette) انتخاب کردیم تا عنصر مورد نظر (خرطوم فیل) به بهترین و جذاب ترین شکل مشاهده شود.

معیارهای اساسی در طراحی یک لوگوی استاندارد:

1) سادگی

2) ایجاز(حداقل عناصر)

3) استاندارد از نظر مهندسی(فیبوناچی)

4) یونیک و منحصر به فرد

با اضافه کردن المان فیل به لوگو هواسازان، ضمن حفظ ساختار لوگو پیشین ارتباط معنایی بیشتری با فعالیت برند پیدا کرد. دلیل استفاده از فیل، همچنین با اغراق در خرطوم به فرمی منحصر به فرد رسیدیم که فیلی متفاوت را برای مخاطب تداعی می کند. گویی تمام قدرت این فیل در خرطوم آن جمع شده است.

طراحی لوگو هواسازان بر اساس ساختار فیبوناچی